A kölyök neve
2016. december 11. írta: Krauszné Tünde

A kölyök neve

A nevekről

Kattints a több, mint 250 rottweiler névhez!

nev_1.png

Nagyon sok nevet választottunk és sok rottweilert tartottunk, az elmúlt évtizedek alatt! Abból gyűjtöttünk ki ilyen sok nevet.

Néhány alom Tetoválási igazolása elveszett, nincs meg, így nem tudom az alom neveit visszakeresni ezért nem teljes a nevek listája.  Nem nehéz kitalálni, hogy nem csak egyszer mentünk végig az ABC betűin!  A törzskönyvi számok, a születési évek a következő támpont a kutya azonosításában.

Az emlékezet kevés lenne ennyi kutyát számon tartani, bizony a jegyzetek, a bizonylatok megőrzése külön „mázli”. Így lehet,hogy ez az adat, nekem rendelkezésemre áll. Persze ez nem véletlen szerencse, hanem tudatos elhatározás, hozzá tartozik a tenyésztéshez.

A fajta törzskönyve  lenne hivatott arra, hogy az ember vissza kereshesse ezeket az adatokat. Már ha ilyen kíváncsi természetű lenne, hogy érdekelné ez a dolog. Itthon nem hozzáférhető, hétpecsétes titokként őrzik miként is tenyésztődik a rottweiler állomány.Ezt a tendenciát felismerve kezdtem gyűjteni a saját adatainkat, így végeztem utód ellenőrzést.

A mi tenyésztési eredményünket is homály fedné, ha nem vezettem volna saját nyilvántartást és nem gyűjtöttem volna csokorba őket, sok éve és többször. Ha nem számoltam rosszul,  a tenyésztésben eltöltött 34 év alatt 370 kutya született nálunk. Ebből 350 aki a felnőtt kort is megélte. Váratlan halál az alomban- betegség, Parvo a minusz 20 oka. 

45 év telt el a fajta megismerése óta.(1971) Nekem itt van négy év mínuszom, hiszen akkor még a család boxerével kutyáztam. 36 éve váltott Győző kennel nevet.(1980) Az első alom után 5 év kihagyás következett, majd sikerült ismét nekirugaszkodni a tenyésztésnek. (1984)  Tíz év után kezdtem önálló elképzeléssel kutyázni. Párhuzamosan Győzővel vagy teljesen egyetértve. (1994) Az eredményeink közösek, mint ahogyan a kennel nevünk is. Összegeztem ezt 2016-ban - Kné Tünde

2017-ben befejeztük. 2018. picit átfésültem az írást, de a pontos számokkal még adós maradok, a született kutyák számát illetően. Sikerült megszámolni. 370 a végső szám 2017-ig . 63 alom 370 kölyök.

Érdekes így számokban látni. Ha már statisztika legyen itt még néhány adat. 1980-1992-ig 12 év alatt 16 alomból 93 kölyök született. 1992-2009-ig 16 év alatt  35 alomból 225 kölyök született. 2010-2017-ig 12 alomból 7 év alatt 50 kölyök született. Értelemszerűen ehhez nagy létszámú tenyészállomány is tartozik folyamatosan, akiket el kell tartani, gondozni kell, etetni kell, foglalkozni velük naponta !  ITT 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyokkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr2712039989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása