Lonci - klikker - jutalomfalat
2015. január 20. írta: Krauszné Tünde

Lonci - klikker - jutalomfalat

Kb. öt perc volt, míg Lonci felfogta a klikk hang finom falatot jelent. Eddig nem használtam a klikkert , de ma úgy gondoltam elkezdjük, a tanulást :) Az első lépés kondicionálni a klikker hangjához a kutyát. 
Még nem fejeztem be a kondicionálást , csak megmutattam, hogyan fogjunk hozzá! Lonci öt perc alatt még csak felismerte a "szabályt" rájött, hogy a kezemben levő klikker és a finom falat között valami összefüggés van! Tőlem függ, hogy tovább lépünk - vagy maradunk ezen a szinten. Nem a klikker tanítja, hanem én!

Az elmélet röviden, az alábbi linken, bővebben az ott fellelhető linken !

Ha jó szemed van észrevetted, hogy Lonci hamar elkezdte nézni a zsebemből elővarázsolódó falatot. A klikk hang után oda fókuszált! Nem célom ezt rögzíteni, így hamar továbbléptünk és a koncentrálást, rám figyelést, szemembe nézést gyakoroltuk. Ehhez kellett egy plusz hang, jelzés! Nem a falatot kell nézni, a "cél " nem lehet a falat !

Klikker technika elsajátítása nélkül is lehet gyakorolni a koncentrálást , szembe nézést! Ott is nagyon fontos a dicséret időzítése! Egy pici szembenézésért szóban dicsérünk azonnal és adjuk a falatot pluszban. A neve a figyelemfelkeltés, rám néz okos vagy jó+ falat.  

Nem csak a falat lehet megerősítő jutalom, de kezdetben az jelent a kiskutyának legtöbbet, hiszen a létfenntartó ösztön nagyon erős!  Amikor én elkezdtem beleásni magam a témába, felnőtt, már képzett kutyánál próbálkoztam. Belezavarodtunk. Én is és a kutya is, a falat csak hátráltatott. Tovább olvastam és Karen Pryor könyve adta meg a választ a problémámra . Utána az összes többi addig olvasott szöveg értelmet nyert számomra. A legelső kiskutya akit ezzel a technikával kezdtem tanítani Bibi volt. Nála meg volt a teljes siker , a próba jól sikerült és azóta használom a klikkert .(2008) Csak úgy és addig, amíg nekem szükségem van rá. Utána elhagyom. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyokkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr987091267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása