Lonci, séta, kukás autó .
2015. január 20. írta: Krauszné Tünde

Lonci, séta, kukás autó .

Mi zajos nagyvárosban lakunk, így naponta találkozunk „ló rúgásnyi” ingerrel! Szépen lassan, fokozatosan hozzá szokik a kutya, észrevétlenül lesz „közömbös „, számára.  Persze a közömbösség, nem a legjobb szó erre, mert a kutya sose lesz közömbös a környezet ingereire, az mindig hatni fog rá. Viszont a hónapok, az évek során megtanulja figyelmen kívül hagyni ezeket az erős ingereket, ha én jól kormányozom, jól vezetem (jól tanítom!) 

Ma reggel is sétára indultunk. Kedd van, ilyenkor jön a kukás autó. Szándékosan ebben az időben indultunk sétára. Persze nem akkor, amikor épp a házunk előtt dübörgött a kukás autó. Laza sétával indultunk, hosszú pórázzal, hogy ne tanulja meg a pórázba dőlős gyors haladást.

Remekül ment minden, ment a szimatolás érdeklődés „ezerrel”. Bizony a rövid útszakaszon is kiderült, hogy sok kistestű kutya sétál a környékünkön, macskák is vannak szép számmal. Így a „fújj rossz”, tanulása sem maradt el! Volt behívás póráztávolságról és volt a kukásautó! Felfigyelt a nagy zajra, megnézte. Zörgött, villogott a lámpa, egy nagy valami indult felé. Nem sietett megismerkedni vele, de elfordult, ellenkező irányba indult el.  A levélkupacnál nyugodtan szimatolt. Magamhoz hívtam, dicsértem. Leguggoltam mellé, tartottam, simogattam, mert nyugodtan állt. Megvártuk, amíg elmegy a kukás autó. Tovább sétáltunk. Majd visszafordultunk és hazamentünk.

A visszaúton jött három vagy négy személyautó, azoknál csak magamhoz hívtam, hogy ne a hosszú póráz végén „lebegjen” amikor mellénk ér. Nem reagált, de arra is kapott dicséretet. (megsimogattam, csak hogy érezze a közelségemet) Hazaértünk. Ivott vizet, kapott egy kis kaját. Meglátogatott mindenkit,aztán bement az anyjához aludni. 

Csendes , nyugalmas helyen lakó kutyának is alkalmat kell biztosítani, hogy megszokhassa a zajos környezetet! Most játszva megtanulja, később sokkal nehezebb feladat lehet.  Mármint nekünk nehéz, megtanítani neki , a közömbösséget !

Nem megyek a kerítés mellett, mert tudom, hogy sok helyen kutya van, csak még aludtak, bent voltak a lakásban.  Az egy következő feladat, tanulás lesz, hogy hogyan hagyja figyelmen kívül a ugató kutyákat.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyokkutya.blog.hu/api/trackback/id/tr587091451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása